Kärleken är blåblå. Det ska vi visa i sommar. Vi ska göra våra tre hemmamatcher på Stockholmsarenan till något fullständigt fantastiskt och när solen går i moln ska vi summera detta som den största kärleksmanifestationen i mannaminne.
Elfsborg 7 juli, Häcken 21 juli och Helsingborg 4 augusti. Notera och memorera dessa datum, subtrahera resten. Det är dessa tre datum som din sommar ska planeras efter. Under högsommaren satsar vi som bekant lite (mycket) extra på dessa tre hemmamatcher. Samtliga matcher spelas på måndagar på Stockholmsarenan och vi har storartade planer. För att de ska bli så bra som de kan bli krävs det att Djurgårdsfamiljen sluter upp, vi behöver en välfylld Stockholmsarena för att det ska bli lyckat. Vi sätter därför ett publikmål – vi ska bli 50 000!
Bland det bästa du kan göra för DIF är att få fler folk att gå på matcher. Se till att köpa biljett till samtliga matcher så fort du har möjlighet. När du väl har gjort det har du ett lika viktig uppgift framför dig, att se till att alla du känner gör det samma. För att vi ska bli 50 000 och dessa matcher ska bli så bra som vi vet att de har potential att bli krävs det att alla bidrar. Får du med dig en polare, bra jobbat. Får du med det familjen, riktigt bra. Får du med dig familjen, släkten och alla blåränder du känner – du har gjort en enormt bra insats för DIF och bidrar starkt till att stärka vår supporterkultur!
I matchen mot Göteborg innan uppehållet påmindes vi om vår kapacitet på läktaren, både i prestation men även i antal. På två veckors hausse lyckades vi sälja närmare 20 000 biljetter. Nu har vi fram till den 4 augusti på oss att sälja. 50 000 är en gigantisk siffra, men det är något vi bör klara på tre matcher på hemmaplan. Nu kör vi!