Noice-Peo: ”En stor ära att spela på festen”
På lördag är det dags för supportrarnas 125-årsfest. Vi tog ett snack med Peo Thyrén från Noice som kommer lira på festen.
På lördag är det dags för supportrarnas 125-årsfest. Vi tog ett snack med Peo Thyrén från Noice som kommer lira på festen.
Järnkaminernas årsmöte 2016 äger rum torsdagen den 31 mars klockan 18.00. Alla medlemmar i Järnkaminerna är välkomna. Du kan bli medlem på årsmötet. Om du ska komma får du dock gärna meddela detta till oss via [email protected] så att vi kan anpassa lokalen m.m. efter mängden personer. Platsen för mötet är aulan på GIH, huset uppe i …
Vi sålde slut kortsidan på drygt en halvtimme. På fredag släpps två sittplatssektioner upp för djurgårdare till bortapremiären i Örebro.
Bäst av tre matcher väntar mot Brynäs i åttondelen. Nu kör vi! Storsamling och sjukt bra drag på torsdag!
På lördag firar vi Djurgårdens IF:s 125-årsjubileum. Vi lämnar de senaste veckorna, derbyförluster och annat åt sidan. Den här festen handlar om det vi alla älskar, det vi alla lever och andas dygnet runt. Köp biljett idag!
Med endast en omgång kvar av grundserien har vi fortfarande chans att ta en åtråvärd sjätteplats och undvika åttondelsfinal. Nu tar vi den!
På kvällen efter cupderbyt på Stockholmsarenan spelar DIF Basket ett derby på hemmaplan i Brännkyrkahallen i Midsommarkransen, mot Hammarby. Alla medlemmar i Järnkaminerna har gratis inträde på matchen om man visar upp sitt medlemskort i entrén. Matchstart är 18.30.
På söndagen tar vi emot Bajen hemma på Stockholmsarenan. Du ska vara på plats. Du ska ge allt. För Djurgårdens IF. För 125 år som Stockholms stolthet.
Det här med Syrianska away var visst kanske inte världens bästa grej ändå. Spelarna verkade helt ha inspirerats av sin insats mot Norrby förra året, domare Al-Hakim agerade smått berusat, och till och med kebaben på arenan var under all kritik. Nu laddar vi om och tar sikte på helgens derby mot Bajen. Vinst …
På söndag är det dags för cupmötet med Bajen. Vi ska visa att en Djurgårdare aldrig viker sig och aldrig ger upp. Vi har fortfarande chansen – och vi ska förstöra Bajens dito.