Nu går biljetterna åt – glöm inte att säkra en plats på derbyt

En vecka kvar och derbymagen börjar redan göra sig påmind! Tydligen är det flera som känner så för biljetterna rasslar iväg ordentligt just nu. SMHI prognosticerar dessutom upp mot 15 grader och sol, Vasaparken kommer bli grymt!

Nu fyller vi Södra, och Östra och Västra på Råsunda, och påminner gnagarna om förnedringarna i de tre senaste hockeyderbyna samt fotbollsderbyna ifjol.

ETT TVÅ HATA AIK

Hjälp Fabriken med tifot

Fabriken låter hälsa vad som gäller för den som vill hjälpa till:

Tiderna som gäller är:
– Söndag från 10.00 på Råsundas södra läktare.
– Måndag mellan 10-16 på Råsundas södra läktare.

Sex dagar kvar till derbyt

Med sju dagar kvar är det nog ingen av oss som lever och andas DIF som itne redan fått upp pulsen inför derbyt. För att bidra ytterligare till att höja temperaturen är här lite rekommenderad läsning från tidigare derbyn:

Ohly & Reinfeldts sammanfattning om det här med stolthet är värd att lyfta igen, en enkel påminnelse om att vi e Djurgår’n och dom e packet.

Dags att få tummen ur – köp biljett till derbyt!

Det går inte att nog påpeka hur jävla viktigt det är med en stor derbyklack i premiären. Gnagarna har allt att vinna efter sina två förluster ifjol medan DIF behöver vårt fulla stöd för att återigen kunna tvåla dit de svartgula och sätta en rejäl prägel på fotbollssäsongen 2011 direkt.

Om södra nedre och mellan är dåligt fyllda ger det mindre pengar till DIF, sämre stöd till laget och en säker förlust i klackmatchen. Är det så vi vill inleda 2011? I helvete heller.

Supporterintervjuer inför Kalmar: Luro1 och Johan

Nick (JK-forum): Luro1
Ålder: 19

Varför ska du med på tåget till Kalmar?
– Den här bortapremiären är ingenting jag vill missa och ett tåg med hundratals blåränder känns som det givna alternativet. Fest, sång och senare invasion av Kalmars nya arena, där vi förhoppningsvis agerar party poopers. Oavsett resultat kommer det förstås att bli en minnesvärd resa.

Vad är din erfarenhet av JK-resor?

Vad har hänt på en månad?

Idag den 22:a mars är det exakt en månad sedan Järnkaminerna fick en ny styrelse och ny ordförande. Många har på de senaste dagarna frågat vad som händer inom JK, vad vi gjort under den första månaden. Frågan är väldigt relevant och jag hoppas kunna ge ett svar på detta i det här inlägget.

Sedan årsmötet har vi i Järnkaminerna haft två stycken styrelsemöten. Det första gick ut på att placera ut allas olika roller inom styrelsen samt diskutera olika inriktningar och vad vi vill göra inom JK.

Fyll Kalmars arena med blåränder!

Biljettinfo
Vi har blivit tilldelade 1200 ståplater på sektion L och 256 sittplatsbiljetter till sektion K nedre (bredvid bortastå). Hälften av ståplatsbiljetterna och samtliga sittplatsbiljetter finns till försäljning i Klocktornet. Vi kommer förhoppningsvis även sälja dem själva vid ett eller ett par tillfällen.

Öppet brev till SvFF, SEF och EFD från SFSU

SFSU:s värdegrund fastslår att den demokratiska traditionen inom svensk fotboll bör bevaras. Eftersom den så kallade 51%-frågan är en mycket komplex och värdeladdad fråga, anser SFSU därför att den bör behandlas med stor noggrannhet och respekt för alla intressenters åsikter. Idag saknas såväl beslutsunderlag som bred förankring kring ett förändrat regelverk. SFSU uppmanar därför SvFF att återkalla det remissvar som inlämnats till RF inför Riksidrottsmötet i maj.