Veckans hockey v. 2
DIF-Solna aik 11/1 19.00
DIF-Solna aik 11/1 19.00
Kanske är du en av flera djurgårdare som klappat sig lite nöjt på magen och tagit det lugnt sedan den makalösa uppvisningen på läktarna mot Timrå senast. Med all rätt isåfall. Lite i skymundan har dock många blåränder som vanligt visat sig från sin bästa sida och fyllt Globen, utan någon egentlig hets. Lagom till matchen har gnaget också hamnat på den plats där de hör hemma, under nedersta strecket. Låt oss alla som vanligt sjunga ut gnagarna på läktarna medan våra hockeykrigare kör över kolsäckarna på isen.
Fotade du tifot igår från klacksektionerna? Mejla dina bästa bilder till red [a] jarnkaminerna.se.
Arrangemanget kommer att ske i tre steg.
Det första steget startar då spelarna kommer in på isen och efterföljande två steg markeras av sk ”huligantutor”, när du hör ett högt tutande ljud så är det dags att byta steg. På din plats så har du två plastremsor som sitter på plaströr, ett med röd markering och ett utan, samt en bunt konfetti.
Många av oss kommer minnas december 2010 som en av de kallaste och snörikaste månaderna någonsin. Tydligen har temperaturen legat 5-7 grader kallare än normalt för årstiden. Det har dock inte gällt i Torben Grut-salen i Stadion, där det har varit full aktivitet och kreativ värme sedan strax innan jul.
En annan tänker på invasionen av Borås när det första guldet skulle bärgas på 36år. Det finns mycket att minnas helt enkelt. Allt från att stå i ett tomt globen med 30 personer i klacken och försöka få igång en sång till att på bortaplan vara överlägsna på alla tänkbara plan. Alltifrån förluster i division 1 till utspelning av europeiskt toppmotstånd. Drömvärvningar och jättesvek. Oavsett vilket minne eller känsla man tänker på finns det en sak gemensamt. Gjort är gjort, inga ursäkter.
2006
Det bästa från 25-årsjubiléet
2007
”Ole Ole Ola” och ”Åh en sådan härlig dag”
Tider för tifofix, onsdag 07-21, torsdag 07-13.
Det är med vrede och sorg vi nås av nyheten om pojklagsmatchen i Kristianstad spårade ur i vilt slagsmål. Med tanke på att SvFF alltid varit modiga nog att våga sätta ner foten och döma ut skarpa straff tror vi på kännbara åtgärder mot de inblandade klubbarna.